Over leven of overleven

Wednesday, August 23, 2006

Afscheid van grootmama

Ik ga je zo vreselijk missen, maar ik ben heel erg dankbaar dat ik zoveel mooie herinneringen aan jou mag hebben. We hebben zoveel gelachen, elkaar zoveel geplaagd, zoveel gediscussieƫrd,... Ik genoot van je liefde voor mij, van je prachtige lach,... Je was echt zo bijzonder voor mij!


Afscheid nemen

Afscheid nemen
is met zachte vingers
wat voorbij is dichtdoen
en verpakken
in goede gedachten der herinnering.

Is verwijlen
bij een brok leven
en stilstaan op de pieken
van pijn en vreugde

Afscheid nemen
is met dankbare handen
weemoedig meedragen
al wat waard is
niet te vergeten...

Is moeizaam
de draden losmaken
en uit het spinrag
der belevenissen loskomen
en achterlaten
en niet kunnen vergeten...

Dietrich Bonhoeffer.

4 Comments:

  • hey David,
    Een mooi en toepasselijk gedicht... Heel veel sterkte he!!!!
    sarah

    By Anonymous Anonymous, At 1:56 PM  

  • David, stom dat ik je nog niet gesproken heb. Ook veel sterkte van mij!!

    By Anonymous Anonymous, At 2:50 PM  

  • Mooi afscheid...dit gaat nog lang leven voor jou, ook al hebben we het er niet meer over. Het is mooi dat je grootmama een belangrijk plekje heeft in je herinnering en ik hoop dat je altijd die herinnering mag koesteren. Ik vond om je over haar te horen vertellen en dat kan nog altijd.

    By Blogger annegreet, At 2:12 PM  

  • Dank u drie voor jullie vriendschap. 't Is echt tof om te ervaren dat ik steeds op jullie kan terugvallen!

    By Blogger David, At 9:59 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home